straf eller hyldest

Det er nemt at slå op i diverse blade om krop og sundhed og blive inspireret, af et hav af måder, man super nemt kan skabe et sundere liv for sig selv. Man kan tilmed blive meget motiveret.

Jeg er selv en af dem, der jævnligt bladrer både bøger og blade igennem, og jeg bliver både inspireret og motiveret. Mange ting kan jeg tilmed få implementeret i min hverdag, og prøve at få puttet ind i andres hverdag, via den ugentlige træning, de kommer og får hos mig. Det er skønt!

MEN…én ting er at blive inspireret, motiveret og få viden om sundhed for krop og sind, én anden ting er at kunne udleve det.  Og netop på det punkt kan jeg blive så træt, på andres vegne, når jeg læser eller høre nogen belære om  ”hvor nemt” det er at putte træning og sundhed ind i hverdagen. For det er ikke altid nemt. Og det er ok, at man ikke synes, at det er nemt.

Jeg er så heldig, at jeg lever af at bruge min krop. Jeg gør det mange timer om ugen og jeg elsker det.

Træning og bevægelse skal i mine øjne ses som en hyldest til, hvad din krop kan. IKKE en straf for hvad du har spist. Derfor ser jeg en stor fordel i at tænke sin træning som bevægelse og ikke nødvendigvis som TRÆNING, fordi det for mange så bare bliver noget man skal kunne sætte flueben ved, og så er det klaret.

Men fluebenet, tjek, betyder jo ikke nødvendigvis at det var optimal træning, som rent faktisk gjorde dig noget godt. Nogle gange opstår der derimod en stress tilstand i kroppen, fordi man måske presser sig selv til det yderste, fordi det virkelig skal kunne mærkes, at man har TRÆNET. Så får det, for mange, den modsatte virkning. Man taber sig ikke, man bliver måske heller ikke synderligt stærkere, og så mister man igen motivationen og  dunker sig selv i hovedet for ikke at have fået trænet ordentligt.

Prøv at tænke at din krop er skæppe skøn! Den kan finurligt mange ting.

Du kan bruge kroppen til øvelser, bevægelser og stillinger og til gradvist at beherske de øvelser og stillinger bedre og bedre.  Fx at kunne løbe hurtigere, stå på hænder, løfte mange kilo eller stå i planke i 5 minutter.

MEN jeg har erfaret, at der er to måder at tænke sin træning på;

At bruge kroppen til at søge ind i bevægelser, øvelser og stillinger  ELLER at bruge bevægelser, øvelser og stillinger til at søge ind i kroppen.KrisPilates

Og det er lige der magien sker! Når du fx gennem et dynamisk flow af yoga og pilates, med åndedrættet, bruger bevægelserne, øvelserne og stillingerne til at komme dybere ind i din krop, så arbejder den bare bedre. Den bliver stærkere, mere kontrolleret og mere i allignment.

Der sker en særlig bevidsthed i dig, og den opmærksomhed og koncentration du tillader og giver plads til, gør så meget mere for dig, end hvis du bare knokler løs med fx en enkelt øvelser med fokus på kun maven.

Magien sker i den balance du åbner for mellem krop og sind, og det er DER jeg gerne vil guide dig hen.

OM KRISTINA

KrisPilates handler om velvære fra inderst til yderst. I mit studie underviser jeg bla. i pilates matwork træning, yoga og åndedrætstræning, så alle spændinger og ubehag mindskes og kroppen og hjernen fyldes med positive energier. Små hold, med fokus på nærvær og den enkeltes proces. I min webshop på min hjemmeside finder du produkter fra bla. Karmameju, Run&Relax, Onzie, Moonchild, Pukka, Munkholm og Retap.

Jeg tror på, at vi opnår bedst balance i krop og sind ved at kombinere kunsten at finde ro og indre fred, og samtidig bruge kroppen og opbygge smidighed og styrke. KrisPilates

FØLG KRISTINA